İngilizce - Zamirler (Pronouns)

Zamirler isimlerin yerine kullanılan kelimelerdir. 5 tür zamir öğreneceğiz.

Subject Pronouns ( Özne Zamirleri)

I                 - Ben
Thou/You  - Sen
He              - O (Erkek)
She            - O (Kadın)
It                - O (Hayvan, bitki, cansız varlık)
We             - Biz
You            - Siz
They          - Onlar


Thou

You sözcüğü aslında "siz" anlamındadır. Fakat İngilizcede "sen" karşılığı olarak da daima "siz" anlamında olan "you" kullanılır. Gerçekte İngilizcede "sen" anlamında bir sözcük vardır : "thou". Fakat bu sadece çok eski kitaplarda görülür. Bugünün İngilizcesinde hiç kullanılmaz.

Thou shalt not kill. - Öldürmeyeceksin.

"shall" 'in ikinci tekil şahısı "shalt" dir.

He She It

"O" anlamına gelen üç sözcük bulunur.

She

İngilizcede "o" sözcüğü ile bir kadın veya kızdan bahsediliyorsa "she" kullanılır.

She is my sister. - O (kız) benim kız kardeşimdir.

He

"O" sözcüğü bir erkek veya oğlandan bahsediliyorsa "he" kullanılır.

He was my best friend. - O (erkek) benim en iyi arkadaşımdı.
He does not smoke. - O (erkek) sigara içmez.

It

Kendisinden bahsedilen şey bir hayvan veya cansız bir varlıksa bunun karşılığı it sözcüğüdür.

It is my bicycle. - O benim bisikletimdir.
It is a nice car. - O güzel bir arabadır.

Object Pronouns (Nesne Zamirleri)

Me - beni, bana
Thee/You - seni, sana
Him - onu, ona (erkek)
Her - onu, ona (kadın)
It - onu, ona (Hayvan, bitki, cansız varlık)
Us - bizi, bize
You - sizi, size
Them/Em - onları, onlar

"em","them"in kısa şeklidir.

Kill em. (Öldür onları.)

Thee

I love thee (Ben seni seviyorum.)

Possesive Adjectives (Sahiplik Sıfatları)

my - benim
thy/thine/your - senin
his - onun (erkek)
her - onun (kadın)
its onun (hayvan, bitki, cansız varlık)
our - bizim
your - sizin
their - onların

Sahiplik sıfatları da ismin yerine kullanılırlar. Fakat sıfat oldukları için aynı zamanda bir ismin önünde kullanılarak o ismin kime ait olduğunu belirtirler. Sahiplik sıfatları genellikle "Whose (Kimin)" sorusunun cevabıdırlar.

Whose house is that? (Şu kimin evi?)
It’s our house. (O, bizim evimiz.)

Possesive Pronouns ( Sahiplik Zamirleri)

mine - benimki
thine/yours - seninki
his - onunki (erkek)
hers - onunki (kadın)
its - onunki (hayvan, bitki, cansız varlık)
ours - bizimki
yours - sizinki
their - onlarınki

Mine

This is my book. - Bu benim kitabımdır.
This book is mine. - Bu kitap benimkidir.

Reflexive Pronouns (Yansıma Zamirleri)

myself - kendim
thyself/yourself - kendin
himself - kendisi (erkek)
herself - kendisi (kadın)
itself - kendisi (hayvan, bitki, cansız varlık)
ourselves - kendimiz
yourselves - kendiniz
themselves - kendileri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder