Fransızca - Zamirler (Les pronoms)

Zamirler isimlerin yerine kullanılan kelimelerdir.

je      - ben
tu      - sen
il       - o ( erkek )
elle    - o ( kadın )
on     - biz ( tekil)
nous  - biz ( çoğul)
vous  - siz
ils      - onlar ( erkek )
elles   - onlar ( kadın )


il

Fransızcada "o" sözcüğü ile bir erkekden bahsediliyorsa "il" kullanılır.

elle

Fransızcada "o" sözcüğü ile bir kadından bahsediliyorsa "elle" kullanılır.

ils

Fransızcada "onlar" sözcüğü ile erkeklerden bahsediliyorsa "ils" kullanılır.

elles

Fransızcada "onlar" sözcüğü ile kadınlardan bahsediliyorsa "elles" kullanılır.

Not : Ancak çoğul durumdaki topluluklarda, topluluğun tamamı dişil varlık ise “Elles” kullanılır. Topluluğun tamamı veya en az 1’i eril ise “Ils” zamirimizi kullanırız.


Je m'appelle Maria      - Benim adım Maria

Tu vas bien?                - Nasılsın?

Elle est belle               - O ( kadın ) güzel.  

İl a vingt ans.              - O (erkek) 20 yaşında.

On est content.            - Biz mutluyuz.

Nous habitons en France.    - Biz Fransa'da yaşıyoruz.

Vous êtes jeunes.                 - Siz gençsiniz.

Ils sont nombreux.              - Onlar (Erkekler) kalabalık.

Elles vont à Paris.               - Onlar (Kadınlar) Paris'e gidiyor.



Les Adjectifs Possessifs (İyelik Sıfatları)

Singulier - Masculin

Mon - Benim
Ton - Senin
Son - Onun
Notre - Bizim
Votre - Sizin
Leur - Onların

Singulier - Féminin

Ma
Ta
Sa
Notre
Votre
Leur

Pluriel

Mes
Tes
Ses
Nos
Vos
Leurs

Mon livre (Benim kitabım)
Mes livres (Benim kitaplarım)

Mon père est médecin. (Benim babam doktor.)

Mes cours sont difficiles. (Benim derslerim zor.)

Votre maison est grande. (Sizin eviniz büyük.)

Je connais leur fille. (Ben onların kızlarını tanıyorum.)


Pronoms Réfléchis (Dönüşlü (İşteş) Zamirler):

Je - me
Tu - te
Il / Elle - se
Nous - nous
Vous - vous
Ils / Elles - se

Je me lave - Yıkandım (Kendimi yıkadım)
   
İş, Eylem veya hareketin özne üzerinde gerçekleştiği, eylemin özneye yönelik döndüğü, özneyi etkilediği durumlarda bu zamirimizden faydalanırız.
   
Tu t’amuses - Eğlendin (Kendini eğlendirdin)

Il/Elle se réveille
   
Uyandı (Kendini uyandırdı)

Nous nous reposons
   
Dinlendik (Kendimizi dinlendirdik)
   
Vous vous levez
   
Kalktınız (Kendinizi kaldırdınız)

Ils/Elles se sortent
   
Çıktılar (Kendilerini çıkardılar)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder