Fransızca - Artikeller

Fransızca'da isimler maculin (maskülen), féminin (feminen) ve bunların çoğul halleri olarak ayrılırlar ve buna bağlı olarak ismin başına artikel alırlar. Örneğin; table (masa) feminen bir isimdir bu yüzden başına la artikelini alır ya da livre (kitap) maskülen bir isimdir ve le artikelini alır.



1. L'ARTICLE DÉFINI

le (lö) - masculin singulier (erkek tekil)
la (la) - féminin singulier (kadın tekil)
les (le) - masculin et féminin pluriel (erkek ve kadın çoğul)

Le

le garçon (the boy) - oğlan
le père - baba
le livre (the book) - kitap

La

la femme (kadın)
la mère (anne)
la table (masa)
la moison (ev)
la voiture (otomobil)

L'

Eğer artikelden sonra ünlü ile başlayan bir kelime gelirse “le” veya “la” l’ şeklinde yazılır.

l'ami (erkek arkadaş)
l'amie (kız arkadaş)

Les

les garçons (oğlanlar)
les filles (kızlar)
les femmes (kadınlar)
les enfants (çocuklar)
les voitures (otomobiller)
les moisons (evler)

Ülkelerin Artikelleri



2. L'ARTICLE INDÉFINI

un - masculin singulier (erkek tekil)
une - féminin singulier (kadın tekil)
des - masculin et féminin pluriel (erkek ve kadın çoğul)

Article définiyi kime, neye ait olduğunu bildiğimiz isimlerden önce kullanırız.

La fille (kız)
Le garçon (oğlan)

Article indéfiniyi ise tam tersi kime, neye ait olduğunu bilmediğimiz isimlerden önce kullanırız.

Une fille (kız)
Un garçon (oğlan)

Çoğul

Les filles (kızlar)
Les garçons (oğlanlar)

Des filles (kızlar)
Des garçons (oğlanlar)

Örnek Cümleler

C'est un fruit. - Bu bir meyvedir.

Artikeller Olumsuz Cümleler

J'ai la télévision. (Benim televizyonun var.)
Je n'ai pas la télévision. (Benim televizyonum yok.)

J'ai une télévision. (Benim bir televizyonum var.)
Je n'ai pas de télévision. (Benim televizyonum yok.)

Fransızca Artikellerin İngilizce Artikel karşlatırması


3. LES ARTİCLES PARTİTİFS

du (masculin)
de la (féminin)
de l'
des (çoğul)

Je bois du thé. ( I'm drinking some tea.) Ben biraz çay içiyorum.
Je bois de l'eau. ( I'm drinking some water.) Ben biraz su içiyorum.

4. LES ARTICLES CONTRACTÉS

Les articles contractés, birleşik artikeller olarak da bilinir. İsimden sonra edat artikelle birleşebilir. İlk olarak à préposition'u ile başlayalım.

à+ l' = à l'
à+ la= à la
à+ le= au
à+les= aux   şeklinde değişir.

Je vais à l'école. - Okula gidiyorum.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder