Almanca - Zamirler (Pronomen)

Zamirler isimlerin yerine kullanılan kelimelerdir.

Nominativ (Almanca İsmin Yalin Hali)

ich : ben
du : sen
er : o (erkek)
sie : o (dişi)
es : o (nötr)
wir : biz
ihr : siz
sie : onlar
Sie : sen/siz (nazik)

Sie

Almancada üç "sie" zamiri vardır.

1 - O (dişi)

Sie ist Journalistin. - O (Kadın) gazeteci

2 - Onlar

Sie waren im Urlaub in Deutschland. - Onlar tatilde Almanya'dalardı.

3 - Sen/siz (nazik)

Sind Sie Herr Meyer? - Siz bay Meyer misiniz?
Setzen Sie sich bitte! - Oturun lütfen!
Wie heißen Sie? - Adınız nedir?

Er Sie Es

"O" anlamına gelen üç sözcük bulunur.

Sie

Almancada "o" sözcüğü ile bir kadından bahsediliyorsa "sie" kullanılır.

Sie ist heute krank. - O (kadın) bugün hasta.

Er

"O" sözcüğü bir erkekden bahsediliyorsa "er" kullanılır.

Er heißt Peter. - Onun (erkek) adı Peter.

Es

"es" ise nötr cins yani cinsiyetsiz olan isimler yerine kullanılır.

Es schläft. - O (nötr) uyuyor.

Das Baby schläft. - Bebek uyuyor.

Örnek olarak; Almanca'da baby yani bebek nötrdür.

Ihr

"Ihr" 5 farklı anlama gelebilir. 2 tekil, 2 çoğul ve 1 tekil ve çoğul.

1 - ihr = siz (Personalpronomen)
2 - ihr = ona [Dişi] (Personalpronomen - Dativ)
3 - ihr = onun [Dişi] (Possessivpronomen)
4 - ihr = onların (Possessivpronomen)
5 - Ihr = sizin [nazik] (Possessivpronomen)

Almanca'da her şeyin bir cinsiyeti vardır.

Der Tisch ist braun. (eril) - Masa kahverengidir.

Er ist braun. - O (eril bir konumda ) kahverengidir.

Das Haus ist grün (nötr) - Ev yeşildir.

Es ist grün. - O yeşildir.

Die Tasse ist gelb. (dişi) - Fincan sarıdır.

Sie ist gelb. - O sarıdır.

Akkusativ (Almanca İsmin “i i u ü” Hali)

mich - Beni
dich - Seni
ihn - Onu [Erkek]
sie - Onu [Disi]
es - Onu [Nötr]
uns - Bizi
euch - Sizi
sie - Onlari
Sie (Nazik) - Sizi

Ich liebe dich. - Seni seviyorum

Siehst du mich? - Beni görüyor musun?

Verstehst du uns? - Bizi anlıyor musun?

Kennst du den Mann? Ja ich kenne ihn. - O adamı tanıyor musun? Evet onu tanıyorum.

Ich habe euch vermisst. - Sizi özledim

Dativ (Almanca İsmin “e a” Hali)

mir - Bana
dir - Sana
ihm - Ona [Erkek]
ihr - Ona [Disi]
ihm - Ona [Nötr]
uns - Bize
euch - Size
sie - Onlara
Ihnen Size [Nazik]

Kommst du zu mir. - Bana gelirmisin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder