Rusça Zamirler

я - (ya) - ben
ты - (tı) - sen
oн - (on) - o (eril)
oнa - (ana) - o (dişil)
oнo - (ano) - o (nötr)
мы - (mı) - biz
вы - (vı) - siz
oни - (ani) - onlar

я ирина. (Ya İrina.) Ben İrina. 

-i Hali
меня (minya) beni
тебя (tibya) seni
его (yivo) erkek onu
её (yiyo) - kadın onu
нас (nas) - bizi
вас (vas) - sizi
их (ih) - onları

нас не догонят. (nas ne dogonyat) - bizi yakalayamazlar.

как (kak) nasıl

как вас зовут? (kak vas zavut) Sizi nasıl çağırırlar?/Adınız ne?
как тебя зовут? (kak tibya zavut) Seni nasıl çağırırlar?/Adın ne?

меня зовут ирина. (minya zavut irina) Beni çağırırlar İrina./Benim adım İrina.

-e Hali
Мне - (Mne) - Bana
Тебе - (Tibe) - Sana
Ему - (Yemu) - Ona (Eril)
Ей - (Yey) - Ona (Dişil)
Нам - (Nam) - Bize
Вам - (Vam) - Size
Им - (İm) - Onlara


Мне холодно. - Üşüyorum./Bana soğuk.
Ей грустно. - O üzgün.



İşaret Zamirleri

Bu
этот (etat) - eril
эта (eta) - dişil
это (eta) - nötr
эти (eti) - çoğul 

Это Ирина. (eta irina) Bu İrina.

Şu
тот (tot) -eril
та (ta) - dişil
то (to) - nötr
те (ti) - çoğul


den/dan edatı
от (at)

от меня (at minya)  - benden

de edatı
у (u)

ile edatı
для (dlya)

sız siz edatı

без (bez)

ile Araçlı Hali

со мной (sa mnoy) benimle

Edatlı Hali

(обо) мне (aba mne) benim (hakkımda)

Rusça Sahiplik Zamirleri

Benim
МОЙ (moy) eril
МОЯ (maya’) dişil
МОЁ (mayo’) nötr
МОИ (mai’) çoğul

Senin

ТВОЙ (tvoy) eril
ТВОЯ (tvaya) dişil
твоё 
твои



это моя машина (eta maya maşina) bu benim otomobilim.

Masculine Feminine Neuter Plural 
чей? чья? чьё? чьи? (kimin?)
мой моя моё мои 








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder