Rusça Cümleler

Это (eta) - bu
Это дом. (eta dom) Bu evdir.
Это улица. (eta ul'itsa) bu sokaktır.

как (kak) nasıl

Кто (kto) kim

кто ты? (kto tı) - sen kimsin? 
я рабочий. (ya raboçiy) - ben bir işçiyim.

кто он? (kto on) - o(erkek) kim? 
он студент. (on student) - o(erkek) erkek öğrenci.

кто оно? (kto ana) - o(kız) kim?
оно студентка. (ana studentka) o(kız) kız öğrenci.

Что (şto) ne
привет (privet) - selam
откуда ты? (atkuda tı) - sen neredensin? 
Пока! (paka) - bay bay

Кто это? (kto eta) Bu kim?
Что это (şto eta) Bu ne?

спасибо (spas'iba) - Teşekkür ederim

телефон (telefon) telefon

чай ( çay) - çay
кофе (kofe) kahve
кафе (kafe) - kafe
такси (taksi) taksi
стол (stol) - masa
гараж (garaj) - garaj
шапка (şapka) şapka
машина (maşina) - otomobil



ручка (ruçka) - tükenmez kalem (dişil)
карандаш (karandaş) kurşun kalem (eril)

Sıfatlarda eril ve dişil

красивый карандаш (kras'ivıy karandaş) - güzel kurşun kalem.

красивая ручка (kras'ivaya ruçka) güzel tükenmez kalem



и (i) ve  
я и ты (ya i tı) - Ben ve sen

с (s) ile
кофе с молоком (kofe s malakom)- süt ile kahve

да (da) evet
нет (net) - hayır

не (ne) değil
это не правда. (eta ne pravda) - Bu gerçek değil

кот (kot) erkek kadi
кошка (koşka) dişi kedi
друг (drug) - arkadaş (erkek)
подруга (padruga) - arkadaş (kadın)
день (den') gün
ночь (noç) - gece

тут (tut) burada
там (tam) orada

Rusça'da şimdiki ve geniş zaman ifade ve cümlelerinde yardmcı fiil yoktur.

Я тут. (ya tut) Ben buradayım.

Это я (eta ya) - Bu benim.

Это правда. Bu doğru.

Это не правда. Bu doğru değil.

Я говорю по русски. (ya gavaryu pa russki) Rusça konuşuyorum.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder