İbranice - Fiil Çekimleri

İki Harfli Fiilerde Şimdiki Zaman

לָגוּר (lagur) Yaşamak

גָּר (gar)  tekil erkek
גָּרָה (gara) tekil kadın
גָּרִים (garim) çoğul erkek
גָּרוֹת (garot) çoğul kadın

Tekil Erkek

Ben (erkek), Sen (erkek), O (erkek)
Ben yaşıyorum (Ani gar) אני גְָּּר
Sen yaşıyorsun (Ata gar) אְּתה גְָּּר
O yaşıyor (Hu gar) הוא גְָּּר

- Ben ….da yaşıyorum (Ani gar be ...) ...אֲנִי גְָּּר בְּּ


Tekil Kadın

Ben (kadın), Sen (kadın), O (kadın)
Ben yaşıyorum (Ani gara) אני גְָּּרָּה
Sen yaşıyorsun (At gara) את גְָּּרָּה 
O yaşıyor (Hi gara) היא גְָּּרָּה


Çoğul Erkek

Biz(erkek), Siz(erkek), Onlar (erkek)
Biz yaşıyoruz (Anahnu garim) אנחנו גָּרִים
Siz yaşıyorsunuz (Atem garim) אתם גָּרִים
Onlar yaşıyorlar (Hem garim) הם גָּרִים

Çoğul Kadın

Biz(kadın), Siz(kadın), Onlar (kadın)

Biz yaşıyoruz (Anahnu garot) אנחנו גָּרוֹת
Siz yaşıyorsunuz (Aten garot) אתן גָּרוֹת
Siz yaşıyorsunuz (Hen garot)  הן גָּרוֹת

Örnek cümle
Dani Tel Aviv'de yaşıyor. (Dani gar be-Tel Aviv.) דני גר בתל אביב.

Kelimenin başına gelen ב eki, Türkçe’deki –de, -da ekiyle aynı işlevi görür.


אהבה (ahava) sevgi (isim)
לאהוב (le'ehov) sevmek (fiil)

Tekil Erkek
אוֹהֵב (ohev)
אוהב

Tekil Kadın
אוֹהֶבֶת (ohevet)
אוהבת

Çoğul Erkek
אוֹהֲבִים (ohavim)
אוהבים

Çoğul Kadın
אוֹהֲבוֹת (ohavot)
אוהבות




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder