Almanca Zamanlar

Almancada 6 zaman var.



Die Gegenwart - Şimdiki Zaman

Präsens
Ich komme. - Ben geliyorum.

Die Vergangenheit - Geçmiş Zaman

Perfekt
Ich bin gekommen. - Ben geldim.

Präteritum
Ich kam. - Ben geldim.

Plusquamperfekt
Ich war gekommen. - Ben gelmiştim.

Die Zukunft - Gelecek Zaman

Futur I 
Ich werde kommen. Ben geleceğim.

Futur II 
Ich werde gekommen sein.
Ben gelmiş olacağım.

Zamanlar

1 - Präsens (Şimdiki ve geniş zaman)

Düzenli fiil çekimi

Kommen(gelmek) fiil çekimi

ich komm-e
du komm-st
er/sie/es komm-t
wir komm-en
ihr komm-t
sie/Sie komm-en

Düzensiz fiil çekimi

Haben(sahip olmak) fiil çekimi

ich habe
du hast
er/sie/es hat
wir haben
ihr habt
sie/Sie haben

Wo wohnst du? - Nederde oturuyorsun?
Ich wohnne in Deutschland? - Almanya'da oturuyorum.

2 - Präteritum (Geçmiş zaman)

Präteritum ile Perfekt arasında hiç bir anlam farkı yoktur. Präteritum çoğunlukla yazı dilinde kullanılır. Gazeteler, hikayeler ve romanlarda vb. Konuşma dilinde çok kullanılmaz.

Sein fiil çekimi

Ich war
du warst
er war
wir waren
ihr wart
Sie/sie waren

Haben fiil çekimi

ich hatte
du hattest
er/sie/es hatte
wir hatten
ihr hattet
sie/Sie hatten

Ich war in Berlin. - Ben Berlin'deydim.

Ich hatte einen Hund. - Bir köpeğim vardı.

Regular Verben

Ich mach-te
du mach-te-st
er/sie/es mach-te
wir mach-te-n
ihr mach-te-t
sie/Sie mach-te-n

Fiilin kökü + te

machen - yapmak

machte

mach + te

Ich machte meine Hausaufgabe. - Ödevimi yaptım. 

Er kam. - O geldi. 

Soru

Kam Mark  heute? - Mark bugün geldi mi?

3 - Perfekt (Geçmiş zaman)

Sie ist gekommen - O geldi.

Haben / Sein + Partizip II (Fiilin ikinci hali)

Cümle

Subject + haben / sein + (Object) + Partizip II

Ich bin in Berlin gewesen. - Ben Berlin'deydim.
Ich habe einen Hund gehabt. - Bir köpeğim vardı.

Sein fiil çekimi

ich bin gewesen
du bist gewesen
er/sie/es ist gewesen
wir sind gewesen
ihr seid gewesen
sie/Sie sind gewesen

Ich bin in Berlin gewesen. - Berlin'de bulundum.

Regular Verben

Almanca Perfekt cümle kurulumunda iki yardımcı fiil kullanılır, bunlar; HABEN ve SEIN yardımcı filleridir.

Perfekt yani di’li geçmiş zamanda kurulmuş basit cümleler

Ich habe gehört - Ben duydum

ich : Özne (1. tekil şahıs)
habe : Yardımcı fiil (haben fiilinin 1. tekil şahsa göre çekimi)
gehört : Esas fiil (hören fiilinin Partizip Perfekt hali)

Ich bin gestern um 18:00 Uhr gekommen. - Ben dün saat 18:00 de geldim.

4 - Plusquamperfekt (Geçmiş Zaman)

Ich habe dich gesehen. - Seni gördüm. (Perfekt)

Ich hatte dich gesehen. - Seni görmüştüm. (Plusquamperfekt)

5 - Future I (Gelecek Zaman)

ich werde
du wirst
er/sie/es wird
wir werden
ihr werdet
sie/Sie werden

Wir werden ins Kino gehen. - Biz sinemaya gideceğiz.

Sie werden ein Baby bekommen. - Onların bir bebeklari olacak.

6 - Future II (Gelecek Zaman)

werden + Partizip Perfekt + haben/sein

Bis morgen werde ich meine Hausaufgaben gemacht haben. - Yarına kadar ödevlerimi yapmış olacağım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder