Almanca Modal Verben

Modal Verben

Müssen (zorunluluk)

Almanca "müssen", ingilizce "must, have to", türkçe "zorunluluk".

Präsens
ich muss
du musst
er/sie/es muss
wir müssen
ihr müsst
sie/Sie müssen

Ich muss gehen. (İngilizce: I have to go.) - Gitmeliyim.

Du musst etwas essen. (İngilizce: You have to eat something.) Bir şeyler yemelisin.

Können (e bilmek)

Almanca "können", ingilizce "can, be able to", türkçe "e bilmek/yapa bilmek".

Präsens
ich kann
du kannst
er/sie/es kann
wir können
ihr könnt
sie/Sie können

Ich kann schwimmen. (İngilizce: I can swim.) - Ben yüzebilirim.

Ich kann Auto fahren. (İngilizce: I can drive a car.) - Otomobil sürebilirim.

Ich kann Fahrrad fahren. (İngilizce: I can ride a bicycle.) - Bisiklete binebilirim.

Ich kann viel essen. (İngilizce: I can eat a lot.) - Çok yiyebilirim.

Kannst du mir helfen? (İngilizce: Can you help me?) - Bana yardım eder misin?

Kannst du lesen? (İngilizce: Can you read?) - Okuyabilir misin?

Kannst du schreiben? (İngilizce: Can you write?) - Yazabilir misin?

Kannst du Deutsch sprechen? (İngilizce: Can you speak German?) - Almanca konuşabiliyor musun?

Ja, ich kann Deutsch sprechen. (İngilizce: Yes, I can speak German.) - Evet, Almanca konuşabiliyorum.

Nein, ich kann kein Deutsch sprechen. (İngilizce: No, I can't speak German.) - Hayır, Almanca konuşamıyorum.

Können Sie hier unterschreiben? (İngilizce: Can you sign here?) - Burayı imzayabilir misin?

Ich kann nichts sehen. (İngilizce: I can't see anything.) - Hiçbir şey göremiyorum.

Ich kann nichts hören. (İngilizce: I can't hear anything.) - Hiçbir şey duyamıyorum.

Können Sie uns helfen? (İngilizce: Can you help us?) - Bize yardım edebilir misiniz?

Präteritum
ich            konnte
du             konntest
er/sie/es    konnte
wir            konnten
ihr             konntet
sie/Sie       konnten

Dürfen (İzni olmak)

Almanca "dürfen", ingilizce "may, to be allowed", türkçe "izni olmak".

Präsens
ich darf
du darfst
er/sie/es darf
wir dürfen
ihr dürft
sie/Sie dürfen

Sie dürfen gehen. - (İngilizce: You may go.) Gidebilirsin./Gitmene izin var.

Sollen (Gereklilik)

Präsens
ich soll
du sollst
er/sie/es soll
wir sollen
ihr sollt
sie/Sie sollen

Man soll nicht lügen. - Yalan söylememeliyiz.

Präteritum
ich sollte 
du solltest
er/sie/es sollte
wir sollten
ihr solltet
sie/Sie sollten

Wollen (İstemek)

Almanca "wollen", ingilizce "want", türkçe "istemek".

Präsens
ich will
du willst
er/sie/es will
wir wollen
ihr wollt
sie/Sie wollen

Willst du einen Kaffee?
Do you want a caffee?
Bir kahve ister misin?

Mögen (sevmek)

Ich mag Pizza. - Ben pizzayı severim.

Möchten (Kibar İstemek)

Almanca "möchten", ingilizce "would like", türkçe "istemek".

ich möchte
du möchtest
er/sie/es möchte
wir möchten
ihr möchtet
sie/Sie möchten

Möchtest du einen Kaffee? - Would you like a coffee? - Bir kahve ister misin?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder