Almanca Selamlaşma ve Tanışma

Hallo! (İngilizce "Hello", Türkçe "Merhaba! / Selam!")
Hi! (İngilizce "Hi", Türkçe "Merhaba! / Selam!")

Grüß (İngilizce "Greet", Türkçe "Selam")
Gott (İngilizce "God",  Türkçe "Tanrı")
Grüß Gott (Selam Tanrıya!)
Grüß dick! (Selam sana!)

Guten Morgen! (Günaydın!)
Morgen! (Günaydın!)
Guten Tag! (İyi günler!)
Tag! (İyi günler!)
Guten Abend! (İyi akşamlar!)
Abend! (İyi akşamlar!)
Gute Nacht! (İyi geceler)

Tschüss (Almanca okunuş "çüss") (Hoşçakal)

Tsch (ç olarak okunur)

Auf Wiedersehen! (Tekrar görüşürüz!)

Auf: (İngilizce "on", Türkçe"üzerinde")
Wieder: (İngilizce "again", Türkçe"tekrar")
Sehen: (İngilizce "see", Türkçe"görüşürüz")

Almanca "Nasılsın?" kalıbı

Wie geht es dir?

Wie (Nasıl)
gehen (gitmek)
es (o)
dir (sana)

gehen fiil çekimi

ich gehe
du gehst
er/sie/es geht
wir gehen
ihr geht
sie/Sie gehen

Wie geht es dir? (Nasıl gidiyor?/ Nasılsın?)

Wie geht's dir? (Nasıl gidiyor?/ Nasılsın?)

Ihnen (Size)

Wie geht es Ihnen? ( Nasıl gidiyor? / Nasılsın? )
Wie geht's Ihnen? ( Nasıl gidiyor? / Nasılsın? )

Cevap

Mir ( bana )
gehen (gitmek)
es (o)
gut (iyi)

Mir geht es gut. ( İyi gidiyor. / İyiyim. )

Sehr gut, danke. (Çok iyi, teşekkürler.)

İsim

Mein Name ist Victor. (Benim adım Victor.)

heiße (İsimlendirilmek/Adlandırılmak)

Ich heiße Victor. (Ben Victor.)

Ich bin Victor. (Ben Victor.)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder