Fransızca Fiil Çekimleri

1. Grup Fiiller


e - es - e - ons - ez - ent

Aimer - (sevmek, aşk)

Aim-er

J'aime

Tu aimes

Il/Elle aime

Nous aimons

Vous aimez

Ils/Elles aiment

Örnek cümleler

J'aime le chocolat. (I like chocolate.) - Ben çikolatayı severim.

Je t'aime. (I love you.) Seni seviyorum.

Ils aiment le football. (They like football/soccer.) - Onlar futbolu severler.

Manger - (yemek yemek)

Mang-er

Je mange

Tu manges

Il/Elle mange

Nous mangeons

Vous mangez

Ils/Elles mangent

Se laver - (Yıkanmak)

Se lav-er

je me lave
tu te laves
il/elle se lave
nous nous lavons
vous vous lavez
ils/elles se lavent

2. Grup Fiiller

finir (bitirmek)

fin-ir

Je finis

Tu finis

Il/Elle finit

Nous finissons

Vous finissez

Ils/Elles finissent

3. Grup Fiiller

Aller (gitmek)

Je vais

Tu vas

Il/Elle va

Nous allons

Vous allez

Ils/Elles vont

Le lundi, je vais au cinéma. (On Mondays, I go to the cinema.) - Pazartesi günleri sinemaya giderim.

Tu vas au Canada. (Sen Kanada'ya gidiyorsun.)

Vous allez en Espagne. (Siz İspanya'ya gidiyorsunuz.)
Présent

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder